Sterine. Een product vanaf de start vormgeven en helpen ontwikkelen.
De klant kwam met een case over een product dat de potentie heeft zich door te ontwikkelen tot een sterke speler op het gebied van huidaandoeningen.
Mijn voorstellen voor de naam van het product hebben geresulteerd in de naam Sterine. Deze naam is een afgeleide van steriel (schoon en bacterievrij). Aangezien het belangrijkste bestandsdeel uit het product peptides zijn, welke voornamelijk voorkomen in moedermelk, wilde ik een vrouwelijke klank aan de naam geven. Dit heb ik bewerkstelligd door –ne aan de naam toe te voegen, waardoor de naam een vrouwelijk karakter krijgt.
Vervolgens heb ik samen met de klant een traject doorlopen ten behoeve van het beeldmerk van Sterine. Uiteindelijk er is gekozen voor een duidelijk kleurverschil in de typografie om de afgeleide steriel en vrouwelijk kracht bij te zetten. Het vignet is een abstract figuur dat bescherming voorstelt. De kleur zeegroen staat voor medisch steriel.
In eerste instantie zijn er 2 producten ontwikkeld; een verfrissingsspray en een kalknagellotion. De verfrissingsspray doodt bacteriën in kleding en schoenen en zorgt ervoor dat deze weer fris zijn. De kalknagellotion wordt direct op nagels gebruikt, en zorgt ervoor dat alle kalknagelbacteriën worden gedood en niet meer terugkomen. In vergelijking tot bestaande kalknagelproducten, die vaak giftig zijn, is deze lotion biologisch afbreekbaar en niet giftig. Alle claims zijn wetenschappelijk onderbouwd!
Voor deze producten ik een verpakkingslijn ontworpen met een duidelijke medische signatuur. Vanzelfsprekend het ik hierbij rekening gehouden met nieuwe producten in de toekomst.
Daarnaast heb ik de website voor Sterine ontworpen en ingericht. Een informatieve site, met de mogelijkheid om de producten van Sterine online aan te schaffen.
De lancering van het merk in oktober wordt ondersteund met marketingmaterialen om bekendheid in Nederland te krijgen. Onderdeel van deze lancering is het VOETmagazine, met leuke artikelen over het merk Sterine, een kennismaking met de mensen achter Sterine en informatie over voeten in het algemeen. Dit magazine wordt beschikbaar gesteld aan de pedicures voor hun klanten om tijdens de behandeling te lezen. Daarnaast heb ik een kleine variant van het VOETmagazine, een zogenaamd MINI magazine, gemaakt om deze bij te sluiten bij de online bestelde producten die verzonden worden naar consumenten.
Een fantastische uitdaging om dit project als Gramid te dragen en te realiseren!